jueves, diciembre 06, 2012

A Little Motivation (obviam.net)

Si recordáis mi entrada sobre "La Edad de Oro del Software Español", ésta acababa con una pequeña reflexión personal de cómo había perdido mi oportunidad (al ser demasiado joven entonces además de por falta de conocimientos globales) de crear juegos profesionales tanto para Spectrum como para los primeros PCs. Ahora que estoy muy cerca de tener los conocimientos necesarios (los tengo en algunas áreas, y tengo la base necesaria para otras), lo que no tengo es tiempo (obligaciones, casa, trabajo, hijos)...

Pues bien, buscando información sobre programación en Android / JAVA, me encuentro con un blog interesantísimo (Obviam.net) con geniales artículos sobre desarrollo de videojuegos para Android. Entre ellos, hay un artículo que intenta justificar el porqué del nacimiento del blog.


Este artículo me ha encantado, porque veo a esta persona con un pasado muy parecido a mi situación personal, y muestra que no soy el único que pasado por perder el tren pasado de hacer ciertas cosas en las que le hubiera gustado continuar. El autor del artículo no renuncia a su sueño de crear juegos y además lo hace como escape a la vida "corporativa" de trabajo para multinacional desarrollando en Java y el mantenimiento de las obligaciones derivadas de esta vida "estándar" (casa, pareja, hijos). Y precisamente eso es lo que cuenta, que utiliza ese blog para automotivarse:

I’m talking about the 80s. 
Many took the classes, went through all that necessary crap that comes with getting a degree one would not care about in the future and here they are. Some graduated and have decent paying “software engineer” positions working for a multinational corporation doing who knows what. But a percentage of these so called engineers dream of games. They own the latest gadgets but they do not have the one thing that would enable them to make games: Time. Working 9-5 sucks and many have families or other obligations but they still think of doing projects on the side. Unfortunately many never even get started. 
How many thought: man…I’ll be building the greatest game of all, I’ll be rich and famous. Then they meet someone, have to get a job to pay for “settling” down and pay the bills for a place where they go in the evenings to crash just to start it over the next day. All this by doing boring web stuff or working on a small part of a monstrous multi-threaded distributed enterprise application architected by an inexperienced halfwit architect wannabe who got the job by sticking with the company since he was an intern. 
Where is the game you dreamed of doing 10 years ago? 
To be precise I am in a similar situation and while I had a short gig with a game company I am well in the rat race leading nowhere. I have decided to try one more time and I will give it a go. Why? Just for the hell of it, to demonstrate that games are simple to build and you can sit at your computer and have some fun too. Actually this is why I ended up a coder, to make games not to configure some frameworks (yes, that is not programming, it is mostly configuration). 
There are several reasons I set myself up for this journey and I will document it.

Tampoco quiero olvidarme de artículo "Going Indie: The Story Of Independent Android Game Development From Concept To Completion", donde se puede leer este comentario:

And most importantly, don't let anything stop you. Finishing what you start no matter what obstacles you face or how exhausted you feel is the most important thing. It's not worth anything unless you finish. 
(Naomi Kokubo, LavaMind)

Un saludo.

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